Kotlin
2018-12-05
Interfejsy są bardzo wygodnym sposobem na rozszerzanie naszej klasy bazowej o nowe funkcjonalności. W Kotlin'ie różnią się one nieco od tych Jav'owych.
Na początku krótko omówię cechy charakterystyczne dla interfejsów w Kotlin'ie.
Stworzyłem prosty interfejs pojazdu. Jak widać posiada on 3 metody, które klasa dziedzicząca będzie musiała nadpisać.
Co to znaczy, że będzie musiała? Interfejs jest kontraktem, czyli zestawem funkcjonalności wymaganych koniecznie bez względu na inne funkcje czy pola.
Na przykładzie widać, iż spokojnie możemy napisać prostą implementację w interfejsie dla getName().
Samochód jest pojazdem, dla tego dobrze, żeby posiadał przynajmniej podstawowe cechy pojazdu.
Dla tego musi on zaimplementować metody drive(), stop() i getName(). Nie przeszkadza to jednak w tym, żeby wykonał drift :)
Bardzo dobrą definicję interfejsu funkcyjnego w Javie ukazuje strona java-start.
Java-start - interfejs funkcyjny
W tym języku można powyższy kod jeszcze uprościć za pomocą SAM.
SAM Conversion
Cały interfejs został przeniesiony jako zmienna do konstruktora.
Dziękuję Ci za przeczytanie tego materiału 😀 Jeżeli spodobało Ci się to o czym piszę, możesz sprawdzić więcej materiałów na blogu lub udostępnić znajomym. Będzie mi bardzo miło 😊
Jestem młodym programistą, który dumnie dzierży wiele pasji takich jak bieganie czy piwowarstwo domowe. Jedną z nich jest także programowanie i o tym właśnie zamierzam tutaj pisać.
Zachęcam Cię do odwiedzenia mojej strony na Google Play store i sprawdzenia wszystkich moich aplikacji.